Jak nalepit folii na kapotu
Lepení karbonové Air free folie na kapotu
Zákazníci na našem e-shopu nejčastěji nakupují folii právě nato aby si ji nalepili na kapotu. Ať už je to kvůli změně designu auta, nebo kvůli estetickým problémům, které se právě folií snaží zakrýt.
Kolik folie objednat abych jí měl dostatek na polep kapoty
Pokud je šířka kapoty menší než 1,52m, což při většině vozidel je, měříme délku kapoty a podle toho pak volíme rozměr folie při objednávce. Kapota na obrazku má šířku méně než 1,52m, má jen 1,35m, šířka folie nám tedy vystačí. Délka kapoty je 1,3m + 10 - 20 cm pro lepší manipulaci při lepení a na zahnutí. Vystačí nám rozměr 1,52m x 1,5m, který se dá na našem e-shopu objednat. Při měření je třeba si uvědomit že zadní rohy kapoty při čelním skle jsou obvykle její najvzdálejenšie body, proto je při měření třeba tyhle body myšleno přenést do středu kapoty a délku tak správně změřit. Jak se říká, dva krát měř a jednou řež.
Lepení
Potřebné nářadí: technický líh, stěrka, ořezávač, horkovzdušná pistole
1. Povrch nejprve důkladně odmastíme, nejlepší je použít technický líh. také odmastíme a vyčistíme i místa následného zahnutí folie na falcích. Před lepením také odmotat ostřikovače, pokud na kapotě nejsou máme o robotu méně. V případě pokud lepíme kapotu jako je na foto níže, odmotat i chronový rámeček, folie se nám bude lépe ořezávat a také ji lépe zahneme na místa kde bychom se jinak nedostali. Aplikační teplota pro lepení folie je 20 ° C, vyvarujte se lepení folie při nízkých teplotách.
2. Následně začneme s lepením. Je více způsobů jak folii nalepit, popíši jeden základní. Jsou na něj potřebný dva lidé. Odlepíme krycí papír fólie a napneme ji a jemně položíme na kapotu, tak aby nám zakryla její celou plochu. Potom začneme stěrkou vyhlazovat fólii od středu kapoty po jeden její okraj. Když to máme hotové, uděláme to od středu po druhý okraj. Pokud jsme nějakou část nenalepili správně, fólii můžeme opatrně odlepit, jemně nahřát, fólie se díky teplu vrátí do původního tvaru.
Když i to máme hotové, zůstane nám už jen část kapoty nad přední maskou. Zde také začneme od středu na jednu a pak na druhou stranu. Při tvarově složitějších kapotách je nezbytné folii nahřívat a tak vytvarovat.
Při lepení rovných částí se ale snažíme využívání horkovzdušné pistole vyhýbat, pokud se dá folii pouze zahlazuje stěrkou.
3. Když máme celu plochu kapoty nalepenou, začneme ořezávat folii na okrajích kapoty. Na zahnutí je ideální nechat cca 3cm. Po zahnutí folie všechna místa přejdeme teplovdzušnou pistolí aby se dokonale přilepily k povrchu. Toto je důležitý proces, na který mnoho zakazníku zapomíná. Folii je na zahnutých místech nutné přehřát, aby se dobře přilepila a také abyste ve folii zničili její "paměť". Folii tak nebude mít tendenci se odlepit a vrátit do původního rovného stavu. Pro dokonalý efekt je nutné se "pohrát" z rohy kapoty při čelním skle.
Výsledný vzhled po nalepení.
Při lepení byla použita základní 3D karbonová folie, Air free od firmy SINO. V případě, že hledáte folii s delšími životností, doporučujeme Černou karbonovou folii od KPMF, folie je s Airelease (má kanálky). Životnost této folie je v exteriéru 5 a více let.
Pokud se chystáte na složitější projekt, například celopolepu vozidla, přečtěte si i další články na našem blogu o wrap foliich a celopolepech.